söndag 14 juni 2009

Träd-Mei Tai


Till sjalbarns gör-det-själv byte i maj sydde jag denna MT och skickade iväg ända till Norge. Jag hoppas att den kommit fram ordentligt och att mottagaren blev nöjd.
Mei Tai är nog mitt eget favoritbärredskal just nu. Lillebror åker ofta MT på ryggen som här på bilden.
Det är den första Mei Taien jag syr och själv blev jag riktigt nöjd. En del pyssel var det men inte särskillt svårt. Det blir garanterat fler i framtiden, jag har redan tyg som ligger här och väntar.

Den är sydd med en MT som jag har här hemma som förlaga men den är snarlik Knyttet & K:s. med breda ovadderade axelband som går att bre ut över axlarna så som jag gillar. Sybeskrivning hittar du här.
Höftbältet är stoppat med dubbelt fleecetyg.
Trädtyget kommer från IKEA och den militärgröna twillen från Stoff och Stil.





2 kommentarer: