torsdag 20 augusti 2009

Jo, jag lever.

Ja, nu har skolan börjat så jag kan väl inte ens låtsas att jag har semester längre. Bloggsemester kanske :-)

Det har blivit lite pysslat under sommaren men kanske inte så mycket som jag hade hoppats. Några smycken och lite halvfärdiga syprojekt har det blivit. En del är redan fotat och kommer upp så småningom.
Dessutom har min tyggarderob vuxit en del. Jag har hittat lite på loppis, fyndat i min mammas tyglåda och köpt lite på rea. Bl.a. några tyger som är så där makalöst vackra att jag helst bara vill titta på dem och nog aldrig kommer våga klippa i dem.

Nya Stoff&Stil katalogen kom ju igår och där fanns ju också en hel del fint, tycker jag. Min sylust väcktes omedelbart! Tyvärr är det ju sämre med tid att förverkliga alla ideer.

Här är några av mina favoriter. Fågeltyget tycker jag bara är så där helt underbart fint och det blommiga tyget skulle jag vilja ha till foder i en väska jag planerar. Babuskatyget tror jag blir en fin volangkjol och pingvinerna behöver jag väl inte säga så mycket mer om. Men ett par hängselbyxor i brun manchester till, skulle klä Lillebror alldeles utmärkt, det är jag söker på.
Så kan dygnet få några timmar extra så jag hinner göra allt det jag vill?







2 kommentarer:

  1. vilket underbart fågeltyg:-)

    SvaraRadera
  2. Skulle också vilja ha några extra timmar varje dygn till att göra det jag vill göra ;-)

    SvaraRadera