tisdag 14 september 2010

En sommarskasse



När jag nu vet att kassen jag sydde till sjalbarns sommarbyte har nått en nöjd mottagare så visar jag upp den på bloggen.
Det är kul men svårt att hitta något som passar en person man aldrig ens har träffat. Valet av tyg var nog det som tog längst tid. Mottagaren skriver att hon inte är så förtjust i brun-grönt men att hon ju inte skall klä sig i kassen så det är inte så noga :D
Så skummade jag hennes pysselblogg och upptäckte att hon gärna pysslar i lila-blå nyanser. Så ville jag göra en kasse med sommarkänsla och därför föll valet på detta blom-stoliga tyg. Jag tänker att kassen blir perfekt som strandväska eller för sommarshopping.
Tyget är ett 70-tals tyg som jag har haft i mitt tygförråd länge. Jag fick det av svärmor och hon tyckte att vi kunde ha det som duk på verandabordet. Det hade säkert varit jättefint men med tre kladdande barn har jag oftast vaxduk. Men nu kom det till användning och det bästa är att jag har mycket kvar så det kan nog bli en kasse till mig själv också.
Modellen är enklast tänkbara och enda detalj en liten ficka inuti väskan.

3 kommentarer:

  1. fina färger, jag förstår att hon gillade väskan!

    Ang din fråga om pompejakjol så har jag dåligt av det rosa för tillfället:-( Men brun/gul eller eldorange kan jag erbjuda:-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten hos Manekis pärlblogg!! Nu vill vi bara se resultatet av pärlorna när de kommer...

    SvaraRadera