måndag 12 oktober 2009

Discohalsbandet blev färdigt


och discot var lyckat. Så hon var nöjd Storasyster. Några stora likheter med ursprungsskissen eller den första upplagan är ju svårt att se :-) men det här blev inte sämre.
Stjärnorna har jag sytt och det är nog så gott som första gången jag syr med pärlor. Så bara det var ju spännande. Lite pilligt och ovant men barnen tyckte att de var jättefina och vill ha fler. Jag blev lite småfrustrerad över tidspressen men tror nog att jag skall prova på lite mer sydda smycken. Måste dock försöka hitta en tråd jag gillar. Nu använde jag nylontråd Nymo och jag tycker att den är lite sladdrig. Jag skulle vilja ha något lite stadigare.
Jag är inte helt nöjd med halsbandet, kanske blir det lite omarbetat i framtiden. Eller om jag gör ett nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar