torsdag 15 juli 2010

Till mina Rinoklänningar

Under våren så har jag köpt inte mindre än två Rinoklänningar. De är sydda av fina blommiga retrotextilier och så snygga modeller. Enkla men ändå något lite extra, som den fina kragen på prästkrageklänningen.

Naturligtvis behövde jag göra lite smycken att ha till. Eftersom jag redan hade halsband som passade så blev det armband. Det är ju så kul att göra armband, det går fortare och jag tycker att man kan vara lite djärvare när man designar ett armband, det blir ju inte lika mycket i blickfånget som ett halsband.





Till den blåa prästkrage blåklocka gjorde jag ett treradigt armband med sötvattenspärlor i blått och rosa samt glittriga fascetterade firepolished glaspärlor och några swarrisar.



Till min svart/vit/gröna solros gjorde jag armband och örhängen av några fina gröna agater som länge legat i pärllådan och väntat på rätt tillfälle. Det är länkat och har även en stor silverpläterad pärla och berlocker och så några små rosa/gröna facetterade glaspärlor som hänger vid låset.

5 kommentarer:

  1. Trodde jag lämnat ett kommentar här jag, men icke...tycker dina smycken är jättevackra och klänningarna med, de passar perfekt ihop!
    Du blir jättefin!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag känner mig fin i dem :D

    SvaraRadera
  3. Både färger och stil lyfter verkligen fram sin klänning -och tvärtom!
    Jätteroligt att se:-)

    SvaraRadera
  4. Oj så snyggt! Måste lägga till dig i min blogglista!!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar verkligen det gröna armbandet!

    SvaraRadera