fredag 4 mars 2011

Vårlängtan

Snön ligger fortfarande tjock ute men nu börjar solen skina så man ändå anar att våren kan vara på väg. Så vad passar väl bättre än blommiga och gröna smycken? Dessa har jag gjort till en vän som gillar grönt. Hon ville ha gröna örhängen och det blev sedan också ett matchande armband.

Jag började med de stora gröna pärlorna som kommer från en mix med vintagepärlor och lade sedan till lite blommor och kedjor.


Blommor, grönt och kedjor är det även i armbandet.
De flesta av pärlorna i armbandet är också vintage uppblandat med lite tjeckiska glaspärlor.




I utbyte mot smyckena fick jag en mysig röd sjal. Det var inget dumt byte - jag gillar sjalar men är själv urdålig på att sticka, så då gör jag gärna lite smycken och får en sjal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar