söndag 14 oktober 2012

Kärleksbyte


 På sjalbarn har vi haft ett sensommartbyte med tema kärlek. Bytet startade som en reaktion på att några var besvikna på att det inte alltid fungerat perfekt i bytena. Så tanken var en kärleksfyllt byte där alla skulle bli nöjda och glada. Jag tror att det gick bra. Alla verkar nu ha pysslat, skickat och fått en gåva. 

Jag gjorde en väska och ett armband. Jag har under sommaren upptäckt en facebookgrupp Retroskaparna (det är en sluten grupp men väl värd besväret att gå med) där många gör fantastiska lapptäcken. Nu orkar jag mig nog inte på ett helt stort lapptäcke men har blivit sugen på att prova mindre projekt i lappteknik. Så jag bestämde mig tidigt för att detta byte var ett bra tillfälle. 
Min första tanke var att göra en hysterisk rosa-röd-glitter-full-med-hjärtan-väska men så insåg jag att det kanske inte skulle passa min byteskompis.   



Så istället gjorde jag denna väska som jag tycker passar bra till årstiden. Jag tog det också lugnt med hjärtana men väskan är fodrad med det ljusa tyget med hjärtan. Alla tyger kommer från mina tyglådor. Hjärttyget är ett påslakan som jag haft sedan jag var barn, det gick fint till de bruna tapeterna jag hade i mitt rum. Tyget med ljusbotten och rostbruna blommor var gardiner i min och sambons studentlägenhet på Gärdet. Jag minns när jag var och köpte det på IKEA och mamma fick komma med pengar för bankomaten var stängd. Ja, det var länge sedan :-D

 

 Förutom väskan gjorde jag även ett matchande flätat armband med några pärlor och för anknyta till temat även ett litet hjärta vid spännet. 



 

Bjuder även på en bild på björnbären. Visst matchar det snyggt.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar