söndag 20 januari 2013

Raspberry, pomgranate and plum.


 Hej igen! 
Jag har lovat mig själv att aldrig be om ursäkt för att jag inte bloggat, så det tänker jag inte göra nu heller även om jag ju inte bloggat på länge :-) 
Så nu drar jag igång med en bildkavalkad med mina nyårssmycken.

 
Färgkombinationen röd-lila är nog min favorit av alla tänkbara färger. Jag tycker att de är fantastiska tillsammans och att de används ihop förvånansvärt sällan.  Det finns dock några fler som tycker om den här färgkombinationen, titta på den härliga  moodboard eller treasury som jag skapat på etsy
Under julledigheten  har jag upptäckt Pinterest och man kan nog säga att jag är fast. Jag har undvikit att skaffa konto där för jag insåg att det skulle ta en del tid i anspråk men nu har jag börjat pinna och ja, det är kört. Följ mig gärna


Om du tittar noga på bilderna så ser du att det inte bara är rött och lila i smyckena. Trots att den färgkombinationen är vacker så blev det lite platt och livlöst och  behövde piggas till lite. Jag har både använt lite mjuka pärlfärger i vitt och svagt rosa och så har jag även tagit med en del orangea pärlor. Det kan ju låta ganska tokigt men var nog det som gav smyckena liv.

 
Först satte jag dit ett vanligt klolås men när armbandet var klart såg det ju bara larvigt ut med ett så litet lås så då rotade jag lite i lådorna och hittade det fina låset.
Jag hade smyckena till den här toppen (som nu var löjligt billig på rean) som jag för övrigt fick i julklapp av min mamma.

1 kommentar:

  1. Vilka fantastiska färger! Kan tänka mig att det är väldigt snyggt till toppen!
    Mervi

    SvaraRadera