tisdag 22 februari 2011

Min kreativa dotters skapelser

Båda mina flickor tycker om att pyssla. Båda trivs bra bland pärllådor och kan sitta länge och välja pärlor och gör verkligt fina saker. När vi har gott om tid så syr vi också gärna tillsammans. Att göra väskor är ett bra projekt med barn, det är relativt enkelt och kan varieras med detaljer i det oändliga. Att släppa lös dem med symaskinen är lite läskigt men det har gått bra bara man passar tills de blir lite vana så de inte syr sig i fingrarna. I början har de suttit i mitt knä och hjälpt till att styra.

Här vill jag visa några av Storasysters fina armband.


Det lila är av härliga, stora facetterade glaspärlor, brun goldstone (som ju egentligen är glas) och lite andra pärlor hon hämtade ur sin egen pärllåda.



Det röd/silvriga jularmbandet skapades lagom till jul hon drabbades av kräksjuka och vi hade ett par dagar hemma tillsammans bara hon och jag. Det jag gjorde kommer i nästa inlägg och då kan ni nog ana var hon hämtade inspirationen. Fast hon gjorde något helt eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar