måndag 17 oktober 2011

Höst i trädgården

 Skaparlusten har infunnit sig igen :D  Jag är fortfarande väldigt ny på mitt nya jobb men den värsta chocken och tröttheten har lagt sig och jag har energi över för lite skapande också. Det känns mycket bra! Och vem kan väl motstå att gå ut och fotografera skapelserna under härliga höstdagar som det varit nu de senaste helgerna. Min trädgård är verkligen en mardröm för en trädgårdsvårdare - jag är helt ointresserad och helt okunnig om trädgårdsskötsel vilket märks. Men astrarna är fina och matchar smyckena så fint. 
 Nästan samma nyans som i astrarna är det i detta länkade set. Jag har i detta set med halsband och armband använt glaspärlor och en lila sten som såldes under namnet "lilac stone". Vad en geolog skulle kalla den vet jag inte men den har en mjuk lila och mycket vacker färg.


Höstpastell med focus på blått. Jag har (på beställning) jobbat en del med grått i olika kombinationer. Det här är det första armbandet, fler följer. Jag är nöjd med både känslan och färgkombinationen. Och inser att jag  måste köpa mer rondeller.
Har här använt ett magnetlås som jag ju gärna använder till just armband eftersom det ju är så enkelt att ta på och av.
Regn
var temat till dessa örhängen. Ett riktigt skyfall med kedjor och blåa pärlor och ett par ringar med tunga droppar. Fotoade på kedjan i trädgården som tidigare men denna gång med mer höstig bakgrund.

1 kommentar:

  1. Armbandet har härligt blå nyanser! Håller med om att magnetlås är smidigt, men jag har råkat ut för några lås som inte riktigt håller...

    SvaraRadera