tisdag 13 september 2011

Två rosa halsband och kreativitetstorka


Det har inte blivit så mycket skapat nu på en tid. Jag har börjat nytt jobb och varken haft tid, lust eller ork för något skapande. Men några obloggade rosa sommarhalsband skall jag ändå bjuda på. Jag har även börjat experimentera lite med de fantastiskt fina keramikpärlorna jag vann i Inspiras sommartävling "ett hav av färger" men de får en senare bloggpost.



Summer romance

Summer romance är inte ett halsband utan ett set om två som kan bäras var för sig om man skulle vilja. Särskilt det kortare med rosen är fint ensamt men med det extra kedjehalsbandet blir det lite maffigare och lyxigare.
Av tjeckiska glaspärlor, sötvattenspärlor och silverpläterade filigranpärlor.



Jag hade fått beställning på halsband i rosa och oj, vad svårt det var att göra. Rosa är inte en färg som jag använder själv. Halsbandet ovan är ju väldigt gulligt men kändes inte riktigt AnKa och inte riktigt vad jag trodde beställaren önskade så jag gjorde ett till, lite tuffare men ändå rosa. Jag har här också blandat in lite grått. Modellen med ringen och klasen nedanför gillar jag så det är inte omöjligt att det blir något mer likande senare, troligen då ett längre halsband.
Till halsbandet även ett par örhängen med stora egengjorda krokar.



Det rosa tuffa halsbandet är precis som "summer romance" av tjeckiska glaspärlor och sötvattenspärlor samt några snäckskalspärlor och smyckesdelar i silverpläterad metall.

3 kommentarer:

  1. vad duktig du är! så himla fina halsband!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för dina kommentarer hos mig! Hoppas att du hittar inspirationen igen. Det ger ju så mycket tillbaka!! Här har du ju gjort färggranna halsband som passar till det mesta.

    SvaraRadera