onsdag 22 februari 2012

Syfestival i helgen



Det var ju syfestival på Älvsjömässan förra helgen. Jag var där tillsammans med mina båda tjejer och knittingEmma . Jag är nöjd med festivalen. Tycker att det var trevligt och en lagom blandning av tyger, garn och annat. Även om det kanske börjar bli lite väl stor pärlavdelning nu. Jag kan ju förstå att syfantaster inte helt uppskattar det.

Som synes blev det en del shoppat. Tjejerna gillade pärlshoppingen så det blev en del sådant. Allt är altså inte mitt utan en del av pärlorna har flickorna köpt. 
Så har jag nu tänkt ge mig in på ett riktigt stickprojekt och köpt ett mysigt turkost garn i merinoull och bomull samt mönster till en trekantig sjal. Hoppas att det blir lika bra som jag har tänkt mig. 

Så behöver jag nya grytlappar och köpte därför bomullsgarn där planen är att flickorna skall lära sig virka grytlappar. Vi får se hur det går.

Visst är det fantastiskt det här tyget från Znok .
Jag kunde helt enkelt inte motstå det fast jag vet att jag brukar ha svårt att faktiskt göra något av tyger jag köper. Men detta fantastiska sommartyg ska bli en tröja till Lillebror. 


Flickorna vill ha onepiece. Vi har varit runt och letat i affärerna men inte hittat några som passat smak och storlek. Så hittade jag det här mönstret på mässan och passade på. De har redan massor med ideer om hur overallerna skall se ut. 


2 kommentarer:

  1. Tyget är såå himla snyggt! Men jag lovade nog för mycket, många av mina muddtyger är ganska murriga. Jag har ett turkost som skulle passa, och ett rött man skulle kunna kombinera med tyget som ärmar eller något. Själv är jag lite inne på gult eller lejongult, men då måste vi handla mer :) Å andra sidan kan vi ju köpa det på S&S när de öppnar i kungens kurva, för där finns muddtyg som funkar bra i bandkantaren till min covermaskin. /Emma

    SvaraRadera
  2. S&S har ju mudd i många färger. Jag har inte hunnit inspektera mitt förråd av trikåtyger ännu men tror att jag har turkost, lite blekgrön och brunt.

    SvaraRadera