söndag 8 april 2012

Som påskägg på tråd

Glad påsk är kanske lite för sent att säga. God fortsättning då säger man så på påsken?
Nåväl, påsk är det och hoppas att den är glad och trevlig för alla. Jag har förutom att äta ägg och godis utnyttjat påskledigheten till att leka lite.  Detta lekfulla halsband har det resulterat i. Inget för de blygsamma men ett härligt vårsmycke, tycker jag.
Enklast tänkbara teknik. Vanliga knutar mellan pärlorna och tråd i avvikande färg, pärlor i trä , glas, porslin och gul metall. De flesta har jag hittat i pärllådorna från det att barnen var små.

Jag hade ovanlig tur denna påsk för i mitt  påskägg fanns en efterlängtad iPhone så jag har inte bara lekt med pärlor utan även en del med telefonen. Nu när jag har en så fin telefon måste den ju få ett fint fodral. Har hittat en del inspiration på etsy. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar