onsdag 2 maj 2012

3smak


Med glassen tresmak som inspiration har jag skapat detta rasselarmband. Har egentligen aldrig gillat glassen men det är något visst med färgerna. Och så är det ju barndom. Det fanns väl inte ett barnkalas där inte tresmak serverades? Ahlgrens bilar är ju i samma färger. Dem tycker jag är mycket godare.



 Roligt nog har glassen tydligen inspirerat en del andra bloggare också titta bara på denna härliga kjol, roliga naglar, fina kuddar och söta amigurumi (skall nog inte berätta hur jag först stavade det ordet. Hur säger man det egentligen?)


Färgfrossa på verandabordet.

 

 Först tänkte jag att jag endast skulle använda vaxpärlor i de tre nyanserna och olika storlekar i armbandet men så insåg jag att jag inte hade alla färger i fler storlekar och att det var bra att mjuka upp med lite neutrala färger också, så då fick lite ljust grå och rosavita pärlor också vara med. Sen kunde jag inte motstå att blanda in lite glittriga glaspärlor också. Glitter är alltid rätt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar