fredag 27 april 2012

Spring collection


Jag har skapat en liten vårkollektion. 

Den här underbara ljusgröna färgen som alla nya blad har tycker jag är så vacker och den lockar mig verkligen till att skapa. När jag gjorde smyckena var det ju ganska kallt och inte särskilt vårlikt men nu verkar ju den riktiga våren äntligen ha kommit. Så vad kan väl då vara bättre att visa en vårsmycken? 

Hela kollektionen går i färgerna grönt, blått och vitt.  Tänk dig en solig skogsbacke full med vit- och blåsippor.


Det här vackra glaslövet talar verkligen för sig självt, det behövde bara kompletteras med några enkla blommor.


Ett halsband för en vårbrud kanske, eller någon annan som skall på vårfest. De kantiga glasbumlingarna har jag haft i pärllådorna ett tag i väntan på att det rätta smycket skall bli till. Först hade jag tänkt att det skulle bli ett armband men det kändes bättre runt halsen.




Lövhänget och det länkade armbandet ovan har rest iväg i ett pysselbyte på sjalbarn där jag fortfarande hänger mig kvar trots att jag ju inte har några små barn längre. Men det finns ju så många trevliga, kunniga pysslar där så det går inte att slita sig. Annars är ett bra blandat hantverksforum något som jag saknar. Det finns ju flera olika forum men jag har inte hittat något med den bredd jag skulle önska. 

Nåväl, byte var det ju. På sjalbarnsbyte skickar man till en person och får tillbaka från någon annan. Jag skickade armband och bladhänge till Snurrfian och fick det gjutna bladfatet som smyckena ligger på från Virkfröken (Maddemoa)  förutom att vara bra rekvisita till smyckesfotografier tänker jag att det skulle kunna funka fint som badkar till våra undulater. Om nu bara undulaterna kunde förstå nöjet i att bada.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar