måndag 2 juli 2012

Garbage Gekko


Ett återvunnet halsband jag gjorde till Stareyes designtävling med teamat "Altered art/ recycled art".
Någon vinnare har ännu inte tillkännagivits och tävlingsbidragen är inte publicerade men jag visar ändå mitt bidrag här. 


Jag har inte bara använt "skräp" utan även en del nya pärlor men allt är hämtat från mina pärllådor och inget är inköpt för just detta projekt. 
Ödlan är egentligen Lillasysters. Hon har fått den vid ett tandläkarbesök och den var tydligen väldigt kär, jag fick tigga för att få använda den i halsbandet. 
Den stora bruna pärlan som jag är orsäker på vad det egentligen är (trä eller någon form av frö) kommer från ett halsband jag köpte på en resa i Gambia för massor av år sedan. Jag har alltid gillat pärlan men aldrig halsbandet den satt på. Här gör den sig mycket bättre. 
Tyger är en gammal gardin som jag tror att jag köpt på loppis vid något tillfälle. 
Sedan har det även tillkommit ett parti med länkade större pärlor i glas och agat samt en snäckskalsring och ett bronsfärgat lås. 


 Här syns halsbandet i sin helhet med ödlehänget, ett parti med länkade stora pärlor och ett parti med flätat tyg där jag även stuckit in många små pärlberlocker.


Annars så laddar jag för semestern. Har en vecka kvar att jobba och sedan fem långa härliga lediga veckor. Jag har förstås en hel del slöjdplaner men vi får se hur det går. Har t.ex. lite kläder som jag skulle vilja göra små ändringar på, så jag kanske kan börja använda dem. Och så tror jag att jag skall göra ett nytt försök med stickning och försöka ta tag i och kanske till och med göra klart sjalen jag börjat på.

Jag har nog faktiskt riktigt laddat för att sommaren skall fortsätta som den börjat så att man kan sitta inne mest hela tiden. Har laddat upp med en rad nya böcker och var idag med barnen på Panduro. Sambon såg något trött ut när vi kom ut därifrån och sa: - Du sa att det skulle gå snabbt. (det gjorde det inte)
Det var tur att han inte frågade vad kalaset kostade.

Min gästbloggare, Lillasyster har gjort ett jättefint halsband som hon hade på skolavslutningen och som jag gjorde matchande armband och fotlänk till. Jag skulle gärna vilja visa er dem men Lillasyster säger att hon inte vill gästblogga mer så jag är osäker på om jag kan visa det men hoppas att hon går att övertala. Jag återkommer i frågan.

Vill passa på att önska er allesamman en riktigt skön semester om ni redan är på semester eller som jag väntar på att få gå. Eller jag skall kanske säga en riktigt skön sommar så glömmer jag inte de som eventuellt jobbar hela sommaren. 

2 kommentarer:

  1. Ruggigt snygg ödlepärla! Får man beställa något liknande? /Emma

    SvaraRadera
  2. Det här kan nog vara till salu.
    Om Lillasyster kan tänka sig att skiljas från ödlan, vilket förstås inte är säkert.

    SvaraRadera