torsdag 11 augusti 2011

Vardagslyx - två nya armband

Som kontrast till gårdagens färgbomb bjuder jag idag på ett par sobra men lyxiga armband.
De kan bäras var för sig eller båda tillsammans.

Flygvärdinnearmband

De silverfärgade facetterade rondellerna köpta jag på symässan i våras och de har legat i pärllådan och väntat på inspirationen. Så när jag flög nyligen så såg jag ett så fint armband på flygvärdinnan och då visste jag vad rondellerna skulle användas till. Helt i svart och silver och så några svagt lilatonade glaspärlor mellan. Med rondellerna, de stora svarta och swarowskibiconer är det ett lyxigt armband som ju passar till allt. Trätt på elastisk tråd.


Vardagslyx

En ensam rondell och en rad svarta onyxpärlor utgör ett lyxigt armband som man med lätthet bär varje dag. Det påminner om armbanden Charcol som jag gjorde för några år sedan.
Även detta armband är trätt på elastisk tråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar