fredag 19 augusti 2011

Ugglor, ugglor och lite annat.

Nya stof och stilkatalogen damp ner i brevlådan. Det är alltid lika roligt med ny katalog och stof och stil brukar ha hur mycket fint som helst men i år tycker jag faktiskt att katalogerna var något av en besvikelse. Hemtextilkatalogen gick nästan helt i jordfärger och svart/vitt och så lite bondromantik i juldelen. Inget som väckte habegär hos mig.
Även modekatalogen gick i en dovare färgskala än vad jag hade önskat men där fanns några guldkorn tex ugglorna här ovan
Eller vad sägs om den här underbara manchestern

Ja, babyn var inte så dum den heller ;-)


Det här manchestertyget tycker jag också var väldigt fint, tänk dem i fina puffbyxor på en liten flicka. Synd att mina flickor hellre har tajta byxor.

För att återgå till ugglor så är de ju ett kärt motiv för sybloggerskor titta bara på glaminas fina mössa, Majithos eller Pilottas virkade ugglor, en underbar pyjamas från OYB , några söta sydda ugglor från Lillemors syhörna eller vad sägs om Heimlagas fina stickade ugglemössa

2 kommentarer: