fredag 26 augusti 2011

Oh, my God!



....utbrast Storasyster när hon såg vad jag hade shopppat. Jag tror att det var de stora blåa glas"diamanterna" som hon förundrades över. Det gjorde nog jag lite också, jag hade tydligen inte läst så noga och trodde inte att de skulle vara så stora. Men läckra är de och de ofärgade är kanske i en mer lättanvänd storlek och också väldigt snygga. Och visst är jordgubbarna läckra.
Det var förlängningskedjor  och kanske någon mer kedja jag skulle ha men så råkade lite annat smått och gott också komma med, det var ju rea så jag kunde inte låta bli :D



Det här snygga tyget har jag haft i min tyglåda ett tag. Jag har hittat det på Tradera för över ett år sedan. Först hade jag tänkt att det skulle bli en lång volangkjol men så kom jag på att det nog skulle bli snyggt till klänning. I detta mönster tror jag. Lite 60-tal över klänningsmodellen.
Eller är kanske den här modellen snyggare???

Jag är också sugen på att sy mig en kjol i blomtyget från Stoff och Stil på sittkudden som bebisen sitter i några inlägg längre ner.  Döttrarna tycker dock inte att en, eller snarare deras, mamma kan ha en sådan kjol men jag tror inte att jag bryr mig så mycket om det. Jag tror att det blir snyggt.

2 kommentarer:

  1. Men oj vilken snygg klänningsmodell du har hittat!! EN sån vill jag ha!! =o))
    Å fina tyg också!

    SvaraRadera
  2. Det är bara att kila in i närmsta tygaffär och köpa mönstret :)

    SvaraRadera