måndag 26 december 2011

God fortsättning och Pepparkakashusets olyckliga historia.


 
Här skulle jag då egentligen ha haft en fin bild på vårt fina (nåja..) papparkakshus men tyvärr verkar en del oväder drabbat tomteland och våra tomtar är numera evakuerade till en kyrka.
Papparkakshuset var färdigt och inflyttningsklart med kristyr, nonstop och hela kittet när den första olyckan som tog med en stor del av taket drabbade tomtedalen. Nåväl vi vände huset och tänkte att tomtarna kan väl kila in från baksidan men i ett obevakat ögonblick blev det visst jordbävning i dalen och hela huset gick i tusen bitar. Lyckligtvis fanns en kyrka tillgänglig där tomtarna kunde inhysas denna jul.


Just ja,  tomtedalens olyckor är givetvis tre-och-ett halvtåriga Lillebrors verk.   

En del smyckespysslande har jag hunnit med innan jul. 



Det är något visst med treradiga armband tycker jag. De blir eleganta och festliga med det enklaste material.
Basen i detta armband är gröna aventurinchips och till detta har jag adderat silver och turkost. Ett fint filigranlås förhöjer. Ett par matchande örhängen med egengjorda öronkrokar och fina filigranpärlhattar. I örhängena är det inte alls aventuriner utan fina matta glaspärlor
Resultatet blev läckert men ganska lagom tycker jag. Funkar både till fest och vardags. Problemet är nu återigen att jag gjort smycket först och inser sedan att jag inte har något som passar till. Kanske jag hittar något på mellandagsrean.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar