torsdag 29 december 2011

Jullov då pärlar vi barnen och jag.

Barnen har gjort smycken idag.  Storasyster (10 år) fick ett set tänger i julklapp av mamma så de skulle ju invigas. Hon hämtade ett av mina rasselarmband och sa ett sånt här vill jag göra. Jag insåg att tålamodet aldrig skulle räcka till ett helt armband och lyckades få henne att börja med ett litet hänge. Hon har jobbat med tänger och hattpinnar tidigare men det är ju inte helt lätt att få till fina snurrar.

Ett hänge till sin klänning gjorde hon, med ett emaljerat hjärta.
Notera det matchande grafittinaglarna, dem är hon nog mest nöjd med :D

 Lillasyster (7år) var inte sämre. Hon är helt novis med tängerna men har lyckats få ihop detta efter instruktion och endast lite hjälp. Hon var omåttligt nöjd med sig själv och tyckte att hon gjort ett jättefint hänge. Hon har dessutom dekorerar bilden med lite sol och gräs.

De här armbanden har inte Lillebror gjort utan jag :D men han gjorde ett annat liknande. Vi har använt piprensare som är styva och lättare att trä pärlor på än sladdrig tråd. Sen är det bara att göra en liten öga och fästa en pärla som lås.

1 kommentar: