lördag 3 december 2011

Julsmycken

Äntligen har jag hunnit fånga de ynka timmarna av dagsljus så att jag hunnit med att fota lite smycken.
Ett rött och härligt julset har jag skapat så här lagom till advent. Armbandet har jag haft på mig nästan varje dag senaste veckorna men halsbandet blir det nog premiär för på årets julbordpremiär på måndag. Jag ser verkligen fram emot att få äta ett riktigt gott julbord. Förhoppningsvis med många goda efterrätter :D

Armband och halsband är länkade av vaxpärlor och fasetterade glaspärlor "firepolished". På halsbandet finns även en liten klase med ängel och hjärta.
Jag är lite kluven till att använda änglar. Vet att många gillar änglar men själv tycker jag att det känns lite för gulligt. Det här är första gången jag använder ängel i ett smycke jag skall bära själv. Vi får väl se hur det går, kanske tar jag bort ängeln efter jul.

Tusen och en natt 
De fina porslinspärlorna i två lila nyanser och filigranpärlhattarna har jag fått i ett pärlbyte och de bara ville vara tillsammans i ett smycke. Jag tänker att jag skall ha setet på julafton. Problemet är bara att jag inte har något att ha till. Jag har gjort samma misstag förr och vet att det är klyftigare att köpa plagget först och sedan göra matchande smycken men de här smycken kom till så fort jag fick pärlorna i händerna. Så om nu någon har sett någon fin topp eller klänning i cerise/lila så är jag glad för alla tips.
  Julros
En lite vintrigare variant på "frökenarmband" av kvarts, vita stjärnor och laxrosa sötvattenspärlor.  Det är ju knappt att armbandet syns på den här bilden men ni får hålla till godo med den så länge så skall jag ta en ny med mörkare bakgrund så fort jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar